Jeżeli widzisz ten tekst to poczekaj na pełne wczytanie się strony lub skorzystaj z przeglądarki obsługującej arkusze stylów (czyli aktualnej wersji przeglądarki np: Mozilla, Netscape, Opera, Safari, Internet Explorer lub podobnych.)
LOOS od ponad 156 lat produkuje kotły przemysłowe, kotły wodne i kotły parowe.
Loos:kotły przemysłowe, kotły parowe, kotły wodne.
Przez firmê LOOS zosta³ wystawiony prawdopodobnie najwiêkszy zespó³, z 15 samochodami zbudowanymi pomiêdzy rokiem 1960 a 1976. Zespó³ LOOS oferuje szerok± gamê klasycznych samochodów, od alfy romeo przez austina do bmw, lancii, mercedesa, opla, triumpha, volvo i vw.
Uczestnicy przejad± prawie 2 500 km w ¶niegu i lodzie. W prawdziwym stylu historycznym wy¶cig rozpocznie siê nocn± jazd± na dystansie dobrych 1 000 km. Natychmiast po przybyciu do St. Étienne zawodnicy bêd± zmagaæ siê z prawie 350 zespo³ami z 16 krajów, podejmuj±c wymagaj±ce próby we francuskich Alpach. W¶ród zawodników bêd± takie s³awy, jak Tony Fall, Jean Ragnotti i Cesare Fiorio.
Historyczna wersja „matki wszystkich wy¶cigów” jest otwarta tylko dla marek pojazdów i modeli, które bra³y udzia³ w wy¶cigu Monte Carlo Rally w latach 1955-1977. Trzeba to udowodniæ odpowiedni± przepustk± miêdzynarodow± FIA lub FIVA i do³±czyæ j± do wniosku o udzia³ w wy¶cigu - czê¶æ nieuniknionej góry papierów wymaganej dzisiaj.
Fascynacja wy¶cigiem „Monte Carlo Rally” jednoczy wszystkich cz³onków zespo³u LOOS, który sk³ada siê z uczestników z Niemiec, Danii i Austrii. Samochody cz³onków zespo³u wyrusz¹ ze swoich miejsc startowych w Monte Carlo, Kopenhadze i Reims wieczorem, aby spotkaæ siê z innymi uczestnikami z Barcelony i Turynu nastêpnego dnia w St. Étienne, po podró¿y pod gwiazdami.
W nastêpnych dniach kierowcy pokonaj± etapy z St. Étienne do Valence przez Gap do Monte Carlo, przeje¿d¿aj±c kolejne 1 000 km, z ponad 400 kilometrami próbnymi. Obejmuj± one najs³ynniejsze na ¶wiecie etapy wy¶cigu, jak 33-kilometrowa próba przez Col de Turini, znana jako „noc d³ugich no¿y”
W obliczu takich prób, zarówno dla cz³owieka, jak i maszyny, podstawowym celem jest po prostu dojechaæ do mety! Ale kiedy 1 lutego flaga z czarno-bia³± szachownic± opadnie w mie¶cie nad zatok± w Monaco, zespo³y bêd± pamiêtaæ ich pragnienie znalezienia siê na stopniach podium po próbach zespo³owych i bêd± z niecierpliwo¶ci± oczekiwaæ na og³oszenie wyników, jako czê¶ci ceremonii w Automobile Club de Monaco w klubie Monte Carlo Sporting Club.
LOOS INTERNATIONAL i zaanga¿owane firmy krajowe Loos Austria, Loos Germany, Loos France oraz Loos Scandinavia trzymaj± kciuki za swoje dru¿yny.
Miesi±ce przygotowañ do udzia³u w wy¶cigu Monte Carlo Historique by³y za nami i nie mo¿na by³o ju¿ niczego zmieniæ w samochodach ani sprzêcie, ani te¿ zmieniæ obranego kierunku. Maj±c nadziejê, ¿e niczego nie przeoczono podczas przygotowañ, zespó³ LOOS INTERNATIONAL wyjecha³ do Monte Carlo z furgonetkami vw jako pojazdami holuj±cymi, a potem serwisowymi.
Po s³onecznym dniu w Monte Carlo pojazdy wyruszy³y w drogê o godzinie 21.00. Wkrótce jednak w górach do¶wiadczyli¶my lodu i ¶niegu - nic dziwnego, skoro naszym celem by³o miasteczko olimpijskie Sestriere. Ci±gle padaj±cy ¶nieg bardzo utrudnia³ nocn± jazdê. Inni cz³onkowie zespo³u startowali w Kopenhadze, Turynie i Reims. W rejonie Ardèche wszyscy uczestnicy wpadli w totalny chaos ¶nie¿ny, przez co samochód ciê¿arowy z baga¿ami musia³ jechaæ do St. Étienne za dwoma p³ugami ¶nie¿nymi po nowo otwartej autostradzie, aby mog³y na czas przyjechaæ oko³o godziny 13.00. Pierwsze 16 godzin wy¶cigu zespó³ LOOS ukoñczy³ pomy¶lnie.
Pierwszego dnia zespó³ LOOS zdo³a³ dojechaæ razem bez punktów karnych (ale nie bez szwanku), jednak drugiego dnia klasyfikacji z St. Étienne do Valence dosz³o do awarii i utraty czasu z powodu wypadku. Zespó³ Hofmann/ Maier-Lenz zakoñczy³ dzieñ na 39. miejscu spo¶ród 353 zarejestrowanych pojazdów z 23 krajów.
Dobra lokata Hofmann/Maier-Lenz da³a zespo³owi bardzo wczesny czas startowy w najd³u¿szym dniu wy¶cigów, ponad 466 km z Valence do Gap, z czterema próbami na ponad 200 km. Zespó³ LOOS zosta³ pó¼niej „zdziesi±tkowany” przez awariê techniczn± jednego z pojazdów i przez niedozwolone opony w innym.
Nastêpnego dnia odbywa³ siê czê¶ciowy etap z Gap do Monte Carlo. W chaosie podczas pierwszej próby w ¶niegu g³êbokim na pó³ metra wielu z uczestników po prostu utknê³o. Zespó³ Hofmann/Maier-Lenz tak¿e zosta³ zablokowany, trac±c 7 minut. Ale mimo to przyjecha³ do Monte Carlo po po³udniu, zajmuj±c 20. miejsce w ogólnej klasyfikacji i 4. w swojej klasie. Inny cz³onek zespo³u LOOS znalaz³ siê niestety w¶ród 94 pojazdów, które musia³y wycofaæ siê z wy¶cigu.
Po kilkugodzinnej przerwie, o 21.00 pojazdy wyruszy³y z zatoki w Monte Carlo na 200-kilometrow± „noc d³ugich no¿y”, maj±c przed sob± trzy próby na ponad 100 km. Wszelkie nadzieje na zwyciêstwo dobrze sklasyfikowanego zespo³u LOOS - Hofmann/Maier-Lenz - okaza³y siê p³onne, gdy zosta³ on zablokowany zaraz na pierwszym sprawdzianie i straci³ 4 minuty. Ale natychmiast przypomnia³ sobie mit wy¶cigu Monte Carlo, podczas którego nic nie jest niemo¿liwe, i postanowi³ walczyæ a¿ do ostatniego kilometra, mimo ¿e zostawa³ z ty³u. Ci±gle zmieniaj±ce siê warunki na drodze, od suchych do mokrych, od lodu i ¶niegu do kawa³ków kamieni (które odpada³y od ¶cian skalnych w po³udniowym s³oñcu) przyczyni³y siê do utrudnienia zespo³owi walki. Niektóre odcinki wy¶cigu wymaga³y opon z kolcami. Bez zadrapania na samochodzie dotarli z powrotem do zatoki w Monte Carlo oko³o godziny 1.30 nad ranem. Wspania³a za³oga serwisowa LOOS-a dobrze wykorzysta³a kilka minut i umy³a samochód w tempie b³yskawicznym, zanim przejecha³ przez liniê.
Jak mo¿na by³o zobaczyæ w tabeli notowañ nastêpnego dnia, zespó³ Hofmann/Maier-Lenz po 1 000 km zostawi³ innych zawodników w tyle, po ostatnim sprawdzianie na s³ynnym Col de Turini, i zwyciê¿y³ w swojej klasie. W klasyfikacji ogólnej by³ 22. oraz najlepszym zespo³em niemieckim wy¶cigu i najlepszym w „Team LOOS INTERNATIONAL”. I to by³oby wszystko na pocz±tek tegorocznego „Monte”, który wed³ug przewodnicz±cego ACM, Michela Ferriego, przemawiaj±cego podczas ceremonii wrêczenia nagród, by³ najciê¿szym wy¶cigiem od 30 lat!
Niestety dla zespo³u LOOS nie wszystko posz³o, jak planowano. Po cichu mówiono o zwyciêstwie zespo³u, ale pod koniec „Team LOOS INTERNATIONAL” uleg³ ekstremalnym warunkom i pechowi. Pomimo pó¼niejszych zwyciêstw poszczególnych cz³onków zespo³u Kristensen/Kristensen (lancia), Harder/Saufaus (volvo) i Jüntgen/Müller (mercedes), team musia³ zaakceptowaæ niewdziêczne 4. miejsce, za ekipami z Francji, Norwegii i W³och.