Jeżeli widzisz ten tekst to poczekaj na pełne wczytanie się strony lub skorzystaj z przeglądarki obsługującej arkusze stylów (czyli aktualnej wersji przeglądarki np: Mozilla, Netscape, Opera, Safari, Internet Explorer lub podobnych.)

Loos kotły przemysłowe

LOOS od ponad 156 lat produkuje kotły przemysłowe, kotły wodne i kotły parowe.

Loos:kotły przemysłowe, kotły parowe, kotły wodne.

Kotłownia: nowoczesne energooszczędne kotły w Twojej kotłowni.

Rajd Monte Carlo
Team LOOS INTERNATIONAL podczas 9. Rally Monte Carlo Historique
Rudolf Hoffmann ze swoj alf Romeo 1962
Zdjcie: czonek zespou i koordynator sponsorujcy Rudolf Hofmann ze swoj alf romeo 1962.

9. Rally Monte Carlo Historique, jeden z najsynniejszych wycigw samochodw zabytkowych na wiecie, odbdzie si w dniach od 26/27 stycznia do 1 lutego 2006 r. LOOS INTERNATIONAL wemie w nim udzia po raz pierwszy i czeka na wyzwania.

Przez firm LOOS zosta wystawiony prawdopodobnie najwikszy zesp, z 15 samochodami zbudowanymi pomidzy rokiem 1960 a 1976. Zesp LOOS oferuje szerok gam klasycznych samochodw, od alfy romeo przez austina do bmw, lancii, mercedesa, opla, triumpha, volvo i vw.

Uczestnicy przejad prawie 2 500 km w niegu i lodzie. W prawdziwym stylu historycznym wycig rozpocznie si nocn jazd na dystansie dobrych 1 000 km. Natychmiast po przybyciu do St. tienne zawodnicy bd zmaga si z prawie 350 zespoami z 16 krajw, podejmujc wymagajce prby we francuskich Alpach. Wrd zawodnikw bd takie sawy, jak Tony Fall, Jean Ragnotti i Cesare Fiorio.

Historyczna wersja „matki wszystkich wycigw” jest otwarta tylko dla marek pojazdw i modeli, ktre bray udzia w wycigu Monte Carlo Rally w latach 1955-1977. Trzeba to udowodni odpowiedni przepustk midzynarodow FIA lub FIVA i doczy j do wniosku o udzia w wycigu - cz nieuniknionej gry papierw wymaganej dzisiaj.

Fascynacja wycigiem „Monte Carlo Rally” jednoczy wszystkich czonkw zespou LOOS, ktry skada si z uczestnikw z Niemiec, Danii i Austrii. Samochody czonkw zespou wyrusz ze swoich miejsc startowych w Monte Carlo, Kopenhadze i Reims wieczorem, aby spotka si z innymi uczestnikami z Barcelony i Turynu nastpnego dnia w St. tienne, po podry pod gwiazdami.

W nastpnych dniach kierowcy pokonaj etapy z St. tienne do Valence przez Gap do Monte Carlo, przejedajc kolejne 1 000 km, z ponad 400 kilometrami prbnymi. Obejmuj one najsynniejsze na wiecie etapy wycigu, jak 33-kilometrowa prba przez Col de Turini, znana jako „noc dugich noy”

W obliczu takich prb, zarwno dla czowieka, jak i maszyny, podstawowym celem jest po prostu dojecha do mety! Ale kiedy 1 lutego flaga z czarno-bia szachownic opadnie w miecie nad zatok w Monaco, zespoy bd pamita ich pragnienie znalezienia si na stopniach podium po prbach zespoowych i bd z niecierpliwoci oczekiwa na ogoszenie wynikw, jako czci ceremonii w Automobile Club de Monaco w klubie Monte Carlo Sporting Club.

LOOS INTERNATIONAL i zaangaowane firmy krajowe Loos Austria, Loos Germany, Loos France oraz Loos Scandinavia trzymaj kciuki za swoje druyny.

 

Zwycistwa w poszczeglnych klasach dla zespou
LOOS INTERNATIONAL
Najciszy wycig Monte Carlo Rally od 30 lat
Stanowisko serwisowe LOOS i zesp Hofmann/Maier-Lenz
Zdjcie po lewej: na stanowisku serwisowym LOOS zawsze duo si dziao.
Zdjcie po prawej: zwyciski zesp LOOS - Hofmann/Maier-Lenz ze swoj alf romeo 1962 w tunelu lodowym.

Miesice przygotowa do udziau w wycigu Monte Carlo Historique byy za nami i nie mona byo ju niczego zmieni w samochodach ani sprzcie, ani te zmieni obranego kierunku. Majc nadziej, e niczego nie przeoczono podczas przygotowa, zesp LOOS INTERNATIONAL wyjecha do Monte Carlo z furgonetkami vw jako pojazdami holujcymi, a potem serwisowymi.

Po sonecznym dniu w Monte Carlo pojazdy wyruszyy w drog o godzinie 21.00. Wkrtce jednak w grach dowiadczylimy lodu i niegu - nic dziwnego, skoro naszym celem byo miasteczko olimpijskie Sestriere. Cigle padajcy nieg bardzo utrudnia nocn jazd. Inni czonkowie zespou startowali w Kopenhadze, Turynie i Reims. W rejonie Ardèche wszyscy uczestnicy wpadli w totalny chaos nieny, przez co samochd ciarowy z bagaami musia jecha do St. tienne za dwoma pugami nienymi po nowo otwartej autostradzie, aby mogy na czas przyjecha okoo godziny 13.00. Pierwsze 16 godzin wycigu zesp LOOS ukoczy pomylnie.

Pierwszego dnia zesp LOOS zdoa dojecha razem bez punktw karnych (ale nie bez szwanku), jednak drugiego dnia klasyfikacji z St. tienne do Valence doszo do awarii i utraty czasu z powodu wypadku. Zesp Hofmann/ Maier-Lenz zakoczy dzie na 39. miejscu spord 353 zarejestrowanych pojazdw z 23 krajw.

Dobra lokata Hofmann/Maier-Lenz daa zespoowi bardzo wczesny czas startowy w najduszym dniu wycigw, ponad 466 km z Valence do Gap, z czterema prbami na ponad 200 km. Zesp LOOS zosta pniej „zdziesitkowany” przez awari techniczn jednego z pojazdw i przez niedozwolone opony w innym.

Nastpnego dnia odbywa si czciowy etap z Gap do Monte Carlo. W chaosie podczas pierwszej prby w niegu gbokim na p metra wielu z uczestnikw po prostu utkno. Zesp Hofmann/Maier-Lenz take zosta zablokowany, tracc 7 minut. Ale mimo to przyjecha do Monte Carlo po poudniu, zajmujc 20. miejsce w oglnej klasyfikacji i 4. w swojej klasie. Inny czonek zespou LOOS znalaz si niestety wrd 94 pojazdw, ktre musiay wycofa si z wycigu.

Po kilkugodzinnej przerwie, o 21.00 pojazdy wyruszyy z zatoki w Monte Carlo na 200-kilometrow „noc dugich noy”, majc przed sob trzy prby na ponad 100 km. Wszelkie nadzieje na zwycistwo dobrze sklasyfikowanego zespou LOOS - Hofmann/Maier-Lenz - okazay si ponne, gdy zosta on zablokowany zaraz na pierwszym sprawdzianie i straci 4 minuty. Ale natychmiast przypomnia sobie mit wycigu Monte Carlo, podczas ktrego nic nie jest niemoliwe, i postanowi walczy a do ostatniego kilometra, mimo e zostawa z tyu. Cigle zmieniajce si warunki na drodze, od suchych do mokrych, od lodu i niegu do kawakw kamieni (ktre odpaday od cian skalnych w poudniowym socu) przyczyniy si do utrudnienia zespoowi walki. Niektre odcinki wycigu wymagay opon z kolcami. Bez zadrapania na samochodzie dotarli z powrotem do zatoki w Monte Carlo okoo godziny 1.30 nad ranem. Wspaniaa zaoga serwisowa LOOS-a dobrze wykorzystaa kilka minut i umya samochd w tempie byskawicznym, zanim przejecha przez lini.

Jak mona byo zobaczy w tabeli notowa nastpnego dnia, zesp Hofmann/Maier-Lenz po 1 000 km zostawi innych zawodnikw w tyle, po ostatnim sprawdzianie na synnym Col de Turini, i zwyciy w swojej klasie. W klasyfikacji oglnej by 22. oraz najlepszym zespoem niemieckim wycigu i najlepszym w „Team LOOS INTERNATIONAL”. I to byoby wszystko na pocztek tegorocznego „Monte”, ktry wedug przewodniczcego ACM, Michela Ferriego, przemawiajcego podczas ceremonii wrczenia nagrd, by najciszym wycigiem od 30 lat!

Niestety dla zespou LOOS nie wszystko poszo, jak planowano. Po cichu mwiono o zwycistwie zespou, ale pod koniec „Team LOOS INTERNATIONAL” uleg ekstremalnym warunkom i pechowi. Pomimo pniejszych zwycistw poszczeglnych czonkw zespou Kristensen/Kristensen (lancia), Harder/Saufaus (volvo) i Jntgen/Mller (mercedes), team musia zaakceptowa niewdziczne 4. miejsce, za ekipami z Francji, Norwegii i Woch.